Sah sehingga 9 November Sahaja!

Sabtu, 12 Disember 2009

Variasi Peristiwa Sekitar Diri Aku

BILA BINTANG BERSUARA...

        Pertama sekali, minta maaf kerana sudah lama tidak menghantar entri kerana kesibukan dan hambatan kerja semenjak 2 menjak ini. Dalam ruang masa yang dilalui sebelum entri ini dihantar, pelbagai peristiwa telah berlaku kepada diri ini. Variasi peristiwa yang direncanakan oleh Tuan Punya Dunia ini sudah pasti ada hikmah sebaliknya. Ini antara catatan yang dapat dikongsi bersama para pembaca di luar sana :

5 Disember 2009

Sekitar jam 620pm aku dikejutkan dengan panggilan telefon dari seorang kawan 1 sekolah dulu, Arif..
Arif : Along, ade kat mane?
Aku : Aku kat KL laa, nape?
Arif : ni ade berita sedih sket nak bgtau ko. ermm..
Aku : Ape dia ?( hati mula rase tak sedap)
Arif : ermm. Kawan kita meninggal dunia , dia accident..
Aku : SIAPA??!!
Arif : Kurie, erm. bagitau kawan2 lain yer..

Innalillah.. itu lah ucapan yang mampu dikeluarkan dari mulutku.. Tiba - tiba kotak fikiran aku terkenang - kenang kembali pertemuan aku dengan almarhum pada kenduri Faridah tempoh hari di Kuantan.. Antara soalan yang diajukan kepada ( nak kata soalan tak juga sebenarnya) rakan - rakan yang hadir mase kami berbual - bual kerana hampir beberapa tahun tidak bersua muka.." batch kita tiada lagikan yang dah "pergi" kan? sebab aku dengar budak2 bawah kita dah ramai yang tiada. Baru -baru ni almarhum naufal meninggal accident". Pada masa itu semua jawab tiada lagi masa ini..
Rupa -rupanya , persoalan itu terjawab dengan pemergian almarhum pada tanggal 5/12/2009.
Aku diberi kesempatan olehNya untuk menziarahi jenazah almarhum bersama rakan - rakan lain, antaranya Murthada, Mat, Shafik, Azie dan adiknya, Aniq dan Wafi dari Kuantan. Walaupun ramai sahabat tidak hadir malam tu, tetepi dengan teknolgi canggih yang ada sekarang Mat telah menghebahkan setiap situasi yang  terkini berlaku melalui FB.

  


p/s : Semoga roh almarhum ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan soleh.. Amin..

6 Disember 2009

Dalam pukul 4.00pagi aku terbangun untuk charge henset, tiba - tiba aku tengok ada miskol dalam kul 2.00 pagi dari abah.. Ermm, aku tiba - tiba menjadi kaget. Lalu aku call semula abah ;
Abah : Along, tak sedar ye tadi.
Aku : A'ah.. nape abah? Ade ape?
Abah : Ermm.. Nak bagitau, tok Yatim kene serangan jantung, tadi wan telefon dia dimasukkan ke CCU.
Aku : Haa?? ( Aku terkejut seketika..) takpe rr la abah, Along ambil EL esok,pagi nanti along ke IJN  yer.
Abah : OK, ape2 nanti maklum semula..


Tepat jam 700pagi aku bergerak ke stesen LRT dan menuju ke Stesen Titiwangsa. Aku telah msg kepada bos yang hari itu aku ambil EL. Sesampai sahaja di IJN aku jumpe dengan wan, dan anak beranak dia. Aku sempat mendengar taklimat dari doktor, dia memaklumkan 3 saluran darah tersumbat.Aku di IJN sampai petang, walaupun kehadiran aku tidak dapat membantu apa -apa dari segi perubatan, sekurang -kurang sokongan moral kepada keluarga mereka.

p/s : Semoga Tok Yatim cepat sembuh..




Tiada ulasan:

IKLANEKA